Την ώρα που οι φήμες για το PS5 Slim οργιάζουν, ο έμπιστος ρεπόρτερ Tom Henderson που έχει επιβεβαιωμένα πηγές εντός της Sony, αφού ήταν αυτός που είχε αποκαλύψει το νέο φορητό PlayStation Project Q, έρχεται να ανάψει μια ακόμη φωτιά. Συγκεκριμένα, στα φώτα της δημοσιότητας έφερε τις πρώτες πληροφορίες για τις τεχνικές προδιαγραφές του PS5, αποκαλύπτοντας εμμέσως πόσο δυνατό θα είναι.
Περνώντας σε λεπτομέρειες, μέσα από νέο δημοσίευμά του στο keytogaming.com, ο Henderson αποκάλυψε πως το PlayStation 5 Pro βρίσκεται υπό ανάπτυξη από τις αρχές του 2022 και αναμένεται να κυκλοφορήσει το Νοέμβριο του 2024. Η κονσόλα έχει αυτή τη στιγμή κωδική ονομασία ‘Trinity’, με τη Sony να συνεχίζει να δανείζεται ονομασίες από την λατρεμένη ταινία The Matrix, αφού το PS4 Pro είχε κωδική ονομασία ‘Neo’ και το PlayStation VR το αποκαλούσε εσωτερικά ‘Morpheus’.
Σύμφωνα με τις ανώνυμες πηγές του, η Sony έχει ξεκινήσει ήδη να διοργανώνει demo εκδηλώσεις κεκλεισμένων των θυρών, με τις σημαντικότερες ομάδες ανάπτυξης να λαμβάνουν τα πρώτα development kits μέχρι το Νοέμβριο του 2023.
Ο Henderson δεν στάθηκε όμως μόνο εκεί, αποκαλύπτοντας στοιχεία και για τεχνικές προδιαγραφές της αναβαθμισμένης κονσόλας. Συγκεκριμένα, ανέφερε πως θα έχει ‘30 WGP’ και μνήμη των ‘18000mts’. Προφανώς και θα αναρωτιέστε τι ακριβώς σημαίνουν αυτοί οι όροι. Τα WGP είναι η σύντομη ονομασία για τα workgroup processors που στεγάζουν το hardware των γραφικών στην RDNA αρχιτεκτονική, όπως τα compute units. Από την άλλη, τα MT/s είναι συντομογραφία για megatransfers ανά δευτερόλεπτο και χρησιμοποιούνται για να δείξουν την ταχύτητα της μνήμης. Οι γρηγορότερες GDDR6 έχουν αυτή τη στιγμή ταχύτητα που αγγίζει τα 18,000 MT/s.
Το ρεπορτάζ αναφέρει πως η κονσόλα στοχεύει βελτιωμένα και σταθερά FPS σε 4K ανάλυση, ενώ θα έχει καλύτερο ray-tracing και ένα νέο performance mode για 8K ανάλυση.
Πόσα TFLOPS θα είναι το PS5 Pro;
Αυτή τη στιγμή το απλό PS5 που είναι διαθέσιμο από το 2020 έχει APU με 36 compute units που είναι χρονισμένα στα 2.23GHz (variable frequency). Τα νούμερα αυτά μεταφράζονται σε 10.28 TFLOPS επεξεργαστικής ισχύς.
Αν υποθέσουμε πως η Sony δε θα κάνει τη μετάβαση στην RDNA 3 αρχιτεκτονική, επιλέγοντας ενδεχομένως για λόγους συμβατότητας ξανά γραφικά RDNA 2 αρχιτεκτονικής, η πιο άμεσα συγκρίσιμη κάρτα γραφικών είναι η Radeon RX 6800. Αυτή έρχεται ομοίως με 60 Compute Units, 1700 MHz Base Clock και 2105 MHz Boost Clock. Η απόδοση της κάρτας είναι 16.17 TFLOPS. Αρά αν την χρησιμοποιήσουμε ως βάση, το PS5 Pro θα είναι το λιγότερο 16 TFLOPS. Φυσικά, αν η Sony χρονίσει ξανά το ίδιο ψηλά την GPU, το νούμερο αυτό θα είναι πολύ μεγαλύτερο.
Από την άλλη, αν η Sony κάνει τη μετάβαση στην RDNA 3 αρχιτεκτονική, με μια GPU των 60 CUs, η διαφορά στην απόδοση θα είναι ακόμη πιο δραματική. Η RDNA 3 χρησιμοποιεί ενισχυμένα compute unit ζεύγη. Κάθε WGP (workgroup processor) εξακολουθεί να αποτελείται από δύο CUs, ακριβώς όπως η RDNA 2. Ωστόσο, κάθε CU διαθέτει πλέον δύο ALUs και δύο μονάδες διανυσμάτων. Έτσι, αν και ο αριθμός των CUs παραμένει ο ίδιος, κάθε CU διαθέτει διπλάσιους πόρους!
Τέλος, η RDNA 3 αρχιτεκτονική είναι σημαντικά ανώτερη στο ray-tracing, με την AMD να υπόσχεται έως και 80% καλύτερη απόδοση. Πρόκειται για μια από τις υποσχέσεις της τρέχουσας γενιάς κονσολών που ίσως να δούμε επιτέλους να υλοποιείται και στα 60FPS.
Πηγή: unboxholics.com