Από την 1η Οκτωβρίου 2026 η χρήση γαντιών και κλειστών υποδημάτων γίνεται υποχρεωτική, ενώ θεσμοθετείται και η κίνηση των μοτοσυκλετών στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Η Γενική Διεύθυνση Οδικής Κυκλοφορίας της Ισπανίας (DGT), σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, ανακοίνωσε ένα νέο πακέτο μέτρων που επηρεάζει άμεσα τους αναβάτες μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων.
Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά την υποχρεωτική χρήση προστατευτικών γαντιών από αναβάτη και συνεπιβάτη σε όλους τους υπεραστικούς δρόμους (εθνικές οδοί, επαρχιακοί δρόμοι, αυτοκινητόδρομοι κ.λπ.). Κατά την γνώμη μας θα έπρεπε να ήταν υποχρεωτική η χρήση τους και στην πόλη. Η παράβαση του μέτρου θα τιμωρείται με πρόστιμο 200 ευρώ.
Παράλληλα, θεσπίζεται η υποχρεωτική χρήση κλειστών υποδημάτων σε όλους τους τύπους δρόμων, είτε πρόκειται για αστικές είτε για υπεραστικές μετακινήσεις. Η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται να αντιμετωπίσει το συχνό φαινόμενο αναβατών που κινούνται με σαγιονάρες ή ακατάλληλα υποδήματα, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες.
Ένα ακόμη μέτρο που είχε ζητηθεί εδώ και χρόνια από τις ενώσεις μοτοσυκλετιστών αφορά τη δυνατότητα χρήσης της λωρίδας έκτακτης ανάγκης σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Οι μοτοσυκλέτες θα μπορούν πλέον να κινούνται νόμιμα σε αυτήν, με μέγιστη ταχύτητα 30 χλμ./ώρα και μόνο όπου υπάρχει σχετική σήμανση.
Οι αλλαγές δεν σταματούν εκεί. Η DGT ανακοίνωσε ότι οι χρήστες μοτοποδηλάτων θα πρέπει να χρησιμοποιούν αποκλειστικά εγκεκριμένα κράνη και όχι απλώς πιστοποιημένα. Η συγκεκριμένη διάταξη θα τεθεί σε ισχύ έναν χρόνο αργότερα, από την 1η Οκτωβρίου 2027.
Τέλος, όσοι χρησιμοποιούν μοτοσυκλέτα για επαγγελματικούς σκοπούς θα είναι υποχρεωμένοι να φορούν ανακλαστικό γιλέκο κατά τη διάρκεια της εργασίας τους. Η μη συμμόρφωση θα επιφέρει επίσης πρόστιμο 200 ευρώ.
Με τα νέα μέτρα, η Ισπανία επιχειρεί να ενισχύσει την προστασία των μοτοσυκλετιστών, ακολουθώντας μια πιο αυστηρή προσέγγιση σε θέματα εξοπλισμού και οδικής ασφάλειας.
Πηγή: 2wo.gr
