Η Nvidia κυκλοφόρησε τους νέους GeForce 572.16 Game Ready drivers για τις κάρτες γραφικών της, φέρνοντας πολύ σημαντικές βελτιώσεις όχι μόνο για τις νέες RTX 50 GPUs, αλλά και για τα παλιότερα RTX 20, RTX 30 και RTX 40 μοντέλα.
Περνώντας σε λεπτομέρειες αυτή η ενημέρωση βελτιώνει την απόδοση σε πολλές παλιότερες GPUs, μέσα από αναβαθμίσεις στην τεχνολογία Deep Learning Super Sampling (DLSS) και στην τεχνολογία Frame Generation.
Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της ενημέρωσης είναι η εισαγωγή του DLSS 4 Multi Frame Generation, το οποίο είναι πλέον διαθέσιμο σε 75 παιχνίδια για τις RTX 5000 κάρτες γραφικών. Και για τους κατόχους RTX 40 μοντέλων όμως, ο νέος driver προσφέρει βελτιωμένη εμπειρία με το DLSS frame generation. Μπορεί να μην είναι διαθέσιμος ο ίδιος Χ4 παράγοντας, αλλά το X2 frame generation γίνεται καλύτερο με αυτόν τον driver και στις παλιότερες κάρτες, καθώς βασίζεται σε ένα νέο AI μοντέλο που καταναλώνει 30% λιγότερη VRAM και είναι έως και 10% ταχύτερο, με αποτέλεσμα ακόμη υψηλότερα framerates. Το βελτιωμένο DLSS Frame Generation είναι διαθέσιμο για τις RTX 50 και τις RTX 40, ενώ το DLSS Multi Frame Generation (με τον πολλαπλάσιο X4 των frames) προσφέρεται αποκλειστικά στα RTX 50 μοντέλα.
Παράλληλα, οι χρήστες των RTX 30 και RTX 20 GPUs δεν θα μείνουν παραπονεμένοι, καθώς τώρα αποκτούν πρόσβαση σε βελτιωμένο DLSS Ray Reconstruction με καλύτερη σταθερότητα και περισσότερη λεπτομέρεια και μια βελτιωμένη έκδοση του Deep Learning Anti-Aliasing (DLAA), που βρίσκεται σε beta.
Παράλληλα, η νέα έκδοση φέρνει επίσης τη μεγαλύτερη αναβάθμιση στη AI αρχιτεκτονική του DLSS γενικότερα από την κυκλοφορία του DLSS 2.0 το 2020. Το DLSS 4 βασίζεται πλέον σε ένα transformer-τύπου μοντέλο, παρόμοιο με εκείνα που υποστηρίζουν προηγμένα AI συστήματα όπως το ChatGPT και το Gemini. Αυτή η καινοτομία βελτιώνει την ποιότητα της εικόνας δραματικά, με μεγαλύτερη σταθερότητα, μειωμένο ghosting και υψηλότερη λεπτομέρεια στην κίνηση. Η Nvidia θεωρεί πως είχε εξαντλήσει τις δυνατότητες της προηγούμενης Convolutional Neural Networks (CNNs) αρχιτεκτονικής και έτσι έκανε τη μετάβαση. Αυτή η αναβάθμιση καλύπτει όλες τις τεχνολογίες του DLSS, όπως το Ray Reconstruction, το Super Resolution και το DLAA, προσφέροντας οφέλη σε όλους τους GeForce RTX χρήστες.
Επιπλέον, η εφαρμογή της Nvidia αναβαθμίστηκε και επιτρέπει την παράκαμψη της DLSS τεχνολογίας που υπάρχει ήδη μέσα σε ένα παιχνίδι, εφαρμόζοντας αυτόματα την τελευταία έκδοση! Αυτό σημαίνει πως από μόνοι τους οι drivers βελτιώνουν την εμπειρία ακόμα και σε τίτλους που δεν έχουν ενσωματώσει το DLSS 4, αρκεί να υποστήριζαν DLSS στο παρελθόν.
Παράλληλα, η αναβάθμιση φέρνει βελτιώσεις στο Video Super Resolution (VSR), το οποίο πλέον καταναλώνει έως και 30% λιγότερους πόρους της GPU στην υψηλότερη ρύθμιση ποιότητας, κάνοντάς το πιο προσιτό για περισσότερους GeForce RTX χρήστες. Τέλος, οι κάτοχοι RTX 50 καρτών γραφικών αποκτούν με τον εν λόγω driver πρόσβαση στη νέα λειτουργία ‘Smooth Motion’, μια τεχνολογία παρεμβολής καρέ σε επίπεδο driver, που βελτιώνει το framerate σε παιχνίδια DirectX 11 και DirectX 12, χωρίς να υποστηρίζουν από τους developers το Frame Generation.
Πηγή: unboxholics.com