Η 60χρονη ηθοποιός έχει βρεθεί πολλές φορές αντιμέτωπη με άσχημες συμπεριφορές στο Χόλιγουντ, λόγω των στερεότυπων γύρω από την καταγωγή της.
Η Μισέλ Γιο μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε όλα αυτά τα χρόνια, δουλεύοντας στην κινηματογραφική βιομηχανία και τους λόγους που την οδήγησαν να μείνει μακριά από την υποκριτική για δύο περίπου χρόνια.
Η Μαλαισιανή ηθοποιός που είναι επίσης και η πρώτη Ασιάτισσα υποψήφια για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου έδωσε συνέντευξη στο περιοδικό People και αναφέρθηκε στα στερεότυπα που επικρατούσαν στο παρελθόν, στο Χόλιγουντ.
Όπως εξήγησε, ο ρόλος της στην ταινία «Tomorrow Never Dies» με τον Πιρς Μπρόσναν ήταν εκείνος που «έσπασε» τα στερεότυπα γύρω από τον χαρακτήρα του Τζέιμς Μποντ. «Ο Τζέιμς Μποντ σε εκείνη τη φάση ήταν γνωστός μόνο ως ένας μάτσο άνδρας και τα κορίτσια γύρω του ήταν απλά κορίτσια με χαριτωμένα ονόματα», είπε.
Η Γιο ήταν εκείνη που «άνοιξε» τον δρόμο για να δημιουργηθούν και άλλοι πιο… «σύνθετοι» γυναικείοι χαρακτήρες στο Χόλιγουντ.
Ωστόσο, αυτό δεν την γλίτωσε από το να βρεθεί και πάλι αντιμέτωπη με παρόμοιες καταστάσεις. «Όταν πρωτοήρθα στο Χόλιγουντ, ξαφνιάστηκα λίγο όταν μου είπαν: “Πρώτα απ’ όλα, είσαι μειονότητα”», περιγράφει. «Εκείνο το διάστημα, οι άνθρωποι στη βιομηχανία δεν μπορούσαν πραγματικά να ξεχωρίσουν αν ήμουν Κινέζα ή Γιαπωνέζα ή Κορεάτισσα ή αν μιλούσα καν Αγγλικά», εξηγεί η ηθοποιός.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αρνηθεί να εργαστεί για σχεδόν δύο χρόνια, καθώς δεν μπορούσε να συμφωνήσει με τους στερεοτυπικούς ρόλους που της προσφέρονταν. Βέβαια, δεν τα έβαλε κάτω κι έκανε τα αδύνατα δυνατά για να γίνει μέρος του Χόλιγουντ.
Στα 60 της χρόνια, έχει καταφέρει να είναι μια πολύ επιτυχημένη ηθοποιός, η οποία μάλιστα, φέτος προτάθηκε από την Ακαδημία για το Όσκαρ Α’ Γυναικείου ρόλου, για την ερμηνεία της στην ταινία «Everything Everywhere All At Once».
Ο επόμενος ρόλος που ετοιμάζει είναι αυτός της «Madam Morrible» στην κινηματογραφική μεταφορά του «Wicked». Η ίδια το βλέπει ως «σημάδι προόδου» στην κινηματογραφική βιομηχανία και σχολιάζει: «Στο παρελθόν, αυτός ο ρόλος θα ήταν για μια καυκάσια κυρία. Αυτό είναι που ονομάζουμε ποικιλομορφία, συμμετοχικότητα. Έτσι το κάνεις να δουλέψει. Είναι μια φυσική διαδικασία, η πρόοδος, η εξέλιξη που μπορούμε να έχουμε».
Πηγή: protothema.gr