Media

Marvel: Καλλιτέχνες οπτικών εφέ μιλούν εναντίον της εταιρείας

Το προσωπικό κατηγορεί τον κινηματογραφικό κολοσσό για κακομεταχείριση – Εκκλήσεις για τη σύσταση συνδικαλιστικής οργάνωσης

Για τους θαυμαστές του κινηματογραφικού σύμπαντος της Marvel οι ειδήσεις που έκαναν λόγο για κακή μεταχείριση του προσωπικού, ακούστηκαν απλώς σαν μία «τρέλα».

Ήδη από τις αρχές του Ιουλίου 2022 πολλοί καλλιτέχνες, οι οποίοι ασχολούνται με τα οπτικά εφέ των κινηματογραφικών ταινιών, μίλησαν για τις άσχημες συνθήκες εργασίας στη Marvel.

Οι αυστηρές και εκτός πραγματικότητας προθεσμίες, οι πενιχρές αμοιβές και οι υπερωρίες, είναι μερικά από τα προβλήματα για τα οποία κατηγορείται η δημοφιλής εταιρεία παραγωγής, που προκαλούν ένα άσχημο εργασιακό περιβάλλον και επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα.

Σύμφωνα με αναφορές, η Marvel φέρεται να έχει γίνει ένας από τους χειρότερους πελάτες για πολλές από τις εταιρείες που ασχολούνται με οπτικά εφέ, όμως η κυριαρχία της στη βιομηχανία του κινηματογράφου καθιστά δύσκολο να πουν «όχι» στη συνεργασία.

Από το Black Panther: Wakanda Forever μέχρι και τους Avengers, η εταιρεία ξοδεύει πολλά δισεκατομμύρια για το καστ, τα συνεργεία και τους διανομείς. Ωστόσο υπάρχει μια ζωτικής σημασίας ομάδα στο Marvel Cinematic Universe (MCU), αυτή των οπτικών εφέ (VFX) που φαίνεται να είναι λιγότερο ικανοποιημένη.

«Το να δουλεύω σε ταινίες της Marvel ήταν αυτό που με ώθησε να εγκαταλείψω τη βιομηχανία του VFX», έγραψε στο Twitter ο Dhruv Govil ένας καλλιτέχνης οπτικών εφέ που συνέβαλε σε ταινίες, όπως οι Guardians of the Galaxy και Spider-Man: Homecoming. «Είναι ένας φρικτός πελάτης και έχω δει πάρα πολλούς συναδέλφους να καταρρέουν μετά από υπερβολική εργασία, ενώ η Marvel “σφίγγει” και το πορτοφόλι».

Ο Govil σε συνέχεια των σκέψεών του τόνισε: «Το θέμα είναι ότι η Marvel είναι πολύ μεγάλη και μπορεί να απαιτήσει ό,τι θέλει, με αποτέλεσμα να οδηγεί σε μια τοξική σχέση».

Ένας άλλος καλλιτέχνης οπτικών εφέ που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, είπε στον ιστότοπο του περιοδικού Vulture της Νέας Υόρκης: «Όταν δούλευα σε μια ταινία έκανα υπερωρίες για σχεδόν έξι μήνες κάθε μέρα. Δούλευα επτά ημέρες την εβδομάδα, κατά μέσο όρο 64 ώρες την εβδομάδα και αυτό στις καλές περιπτώσεις. Είχα συναδέλφους που έκλαιγαν και που πάθαιναν κρίσεις άγχους».

Ο καλλιτέχνης που δεν κατονομάστηκε περιέγραψε μάλιστα πως οι αλλαγές στα οπτικά εφέ στέλνονται από τον κινηματογραφικό κολοσσό την τελευταία στιγμή, ενώ προσπαθούν να κάνουν περισσότερα με όσο το δυνατόν λιγότερα.

«Εκεί που είχα μια ομάδα 10 καλλιτεχνών VFX σε μια ταινία που δεν είναι της Marvel, σε μια ταινία της Marvel πήρα δύο μαζί με τον εαυτό μου», είπε ένας άλλος καλλιτέχνης. «Σε αυτή την περίπτωση η μικρή ομάδα μου έπρεπε να κάνει περισσότερη δουλειά για έναν πελάτη που συνεχώς ζητά σημαντικές αλλαγές σε όλη τη διαδικασία».

«Η δημιουργία ταινιών απαιτεί από κάθε άτομο να επικοινωνήσει ξεκάθαρα τι χρειάζεται και τι μπορεί να πετύχει. Δεν πρέπει να καταπονούμε τους ανθρώπους με αλλαγές της τελευταίας στιγμής και να απογοητευόμαστε όταν τα αποτελέσματα δεν είναι αυτά που θέλαμε», ανέφερε σε συνέχεια των παραπόνων του.

Μεταξύ άλλων ο Joe Pavlo, ένας βραβευμένος με Emmy καλλιτέχνης οπτικών εφέ που εργάζεται στο Λονδίνο, σχολίασε πως τον καιρό που εργάστηκε για την ταινία «Guardians of the Galaxy», όλα «ήταν ένα χάος, ήταν τρελό».

«Η βιομηχανία των οπτικών εφέ είναι γεμάτη με καταπληκτικούς ανθρώπους με πολλή καλή θέληση που ενδιαφέρονται πραγματικά, αλλά στο τέλος της ημέρας, όλα πέφτουν στο κενό, όταν η πλάτη τους είναι στον τοίχο και η Disney έχει τρελές απαιτήσεις. Όλο αυτό που συμβαίνει μπορεί να χαρακτηριστεί ως εκφοβισμός. Δεν είναι ότι αρπάζουν τους εργαζομένους να τους βρίσουν, είναι περισσότερο σαν μια ατμόσφαιρα όπου όλοι νιώθουν μία τεράστια πίεση και ένα τρομερό άγχος», είχε αναφέρει ο Pavlo στα μέσα.

Η ρίζα του προβλήματος

Μέσα από πληροφορίες του Vulture παρουσιάζεται η πηγή του ζητήματος που ταλαιπωρεί τους εργαζομένους. Όπως αναφέρεται, πολλοί από τους σκηνοθέτες της Marvel δεν έχουν συνεργαστεί ποτέ με το VFX στο παρελθόν και δεν ξέρουν πώς να οραματιστούν κάτι που δεν είναι μπροστά τους. Αυτό ασκεί πίεση στους καλλιτέχνες οπτικών εφέ, οι οποίοι οφείλουν να δημιουργήσουν από μόνοι τους τις εικόνες, με το ρίσκο η ιδέα τους να μην βρίσκει σύμφωνους τους σκηνοθέτες.

Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, ένα άλλο στοιχείο που λείπει από τη διαδικασία VFX είναι η απουσία διευθυντή φωτογραφίας. Χωρίς να συμμετέχει στη διαδικασία η ομάδα οπτικών εφέ αναγκάζεται να ρυθμίζει ακόμα και τη φωτογραφική εικόνα των ταινιών.

Οι λύσεις στο πρόβλημα

Σύμφωνα με τους εργαζομένους οι πιθανές λύσεις στο πρόβλημα είναι δύο. Αρχικά οι σκηνοθέτες θα πρέπει να εκπαιδευτούν στην τέχνη των οπτικών εφέ, έτσι ώστε να έχουν καλύτερο όραμα και ρεαλιστικές προσδοκίες από την αρχή. Με αυτό τον τρόπο οι καλλιτέχνες δεν θα δέχονται αλλαγές της τελευταίας στιγμής.
Η άλλη λύση, όπως προτείνεται, είναι να δημιουργηθεί ένα συνδικάτο. Συνδικαλιστικές οργανώσεις έχουν ήδη γίνει σε κολοσσούς όπως η Amazon ή τα Starbucks και με βάση αυτό το σχέδιο αναφέρεται: «Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο και σε άλλες εταιρείες τότε μπορούμε και εμείς να το κάνουμε».

Στον 21ο αιώνα είναι γεγονός ότι η ομάδα των οπτικών εφέ κουβαλά το μεγαλύτερο φορτίο στις ταινίες της Marvel, καθώς όλα γυρίζονται μέσα στα περίφημα πράσινα κουτιά. «Η Disney χρησιμοποιήσει περισσότερο τις ομάδες οπτικών εφέ της και πρέπει να αποζημιωθούν για τη συνεισφορά και τις συνθήκες εργασίας τους».

Σύμφωνα με τους ακτιβιστές απαραίτητη είναι η φωνή διάσημων προσωπικοτήτων που θα πιέσουν την εταιρεία για καλύτερες συνθήκες εργασίας: «Θα χρειαστούν πολλοί από τους “Εκδικητές” για να αλλάξουν τα πράγματα. Οφείλουν να πουν “Οι άνθρωποι που έχουν κάνει τις ταινίες μας αξίζουν καλύτερες συνθήκες εργασίας”».

Απέναντι σε όλες αυτές τις κατηγορίες των εργαζομένων οι οποίες ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, ο κινηματογραφικός κολοσσός δεν έχει δώσει ακόμα καμία απάντηση.

Πηγή: protothema.gr

Related posts

Τομ Σίζμορ: Σε κρίσιμη κατάσταση ο ηθοποιός μετά από ρήξη ανευρύσματος εγκεφάλου

TEO

Το Murder Mystery 2 έρχεται και το trailer έχει όλα όσα περιμένετε

TEO

Φράνσις Φορντ Κόπολα για την επιτυχία των «Barbie» και «Openheimer»: «Νίκη για τον κινηματογράφο»

TEO

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies