Πρώτες πληροφορίες για το άκρως αναμενόμενο χαρακτηριστικό
Όπως σας ενημερώσαμε, σήμερα η Sony κυκλοφόρησε τη νέα ενημέρωση λογισμικού των PS4 και PS5, η οποία φέρνει διάφορα νέα χαρακτηριστικά. Δυστυχώς, μεταξύ τους δε συμπεριλαμβάνεται το άκρως αναμενόμενο VRR (Variable Refresh Rate), αλλά επιτέλους η εταιρία έσπασε τη σιωπή της αποκαλύπτοντας πως το χαρακτηριστικό θα καταφθάσει στην κονσόλα μέσα στους επόμενους μήνες.
Σε περίπτωση που δε γνωρίζετε τι είναι το VRR και γιατί είναι τόσο σημαντικό, η επίσημη δημοσίευση στο PlayStation Blog τονίζει:
”Στις τηλεοράσεις και τα PC monitors που είναι συμβατά με το HDMI 2.1, το VRR συγχρονίζει δυναμικά το ρυθμό ανανέωσης της οθόνης με την έξοδο εικόνας του PlayStation 5. Αυτό βελτιώνει την οπτική απόδοση για τα PS5 παιχνίδια, ελαχιστοποιώντας ή εξαλείφοντας artifacts, όπως τα προβλήματα του frame pacing και το screen tearing. Έτσι, το gameplay σε πολλά PS5 παιχνίδι δίνει ομαλότερη αίσθηση, αφού τα γραφικά γίνονται render άμεσα, δείχνουν πιο καθαρά και το input lag μειώνεται.”
Υπάρχει, ωστόσο, μια σημαντική λεπτομέρεια που αφορά τον τρόπο λειτουργίας του VRR στο PS5. Συγκεκριμένα, τα παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει ήδη στην κονσόλα θα χρειαστεί να ενημερωθούν με ειδικό patch για να το εκμεταλλευτούν πλήρως, ενώ τα μελλοντικά παιχνίδια θα είναι πιθανό να ενσωματώνουν VRR υποστήριξη απ’ όταν κυκλοφορήσουν.
Για το λόγο αυτό, η Sony θα προσθέσει μια καθολική επιλογή ενεργοποίησης του VRR σε επίπεδο συστήματος, η οποία θα εφαρμόζει το χαρακτηριστικό ακόμα και σε PS5 παιχνίδια που δεν το υποστηρίζουν. Βέβαια, η εταιρία δεν εγγυάται πως σε αυτή τη περίπτωση όλα θα δουλεύουν ομαλά, οπότε θα είναι στο χέρι των παικτών να κάνουν τη δοκιμή στην κάθε περίπτωση.
Η Sony αναμένεται να αποκαλύψει περισσότερες πληροφορίες για το VRR στο PS5, καθώς πλησιάζουμε την ημερομηνία κυκλοφορίας του χαρακτηριστικού.
Πηγή: unboxholics.com