Η μακροβιότερη βασιλική οικογένεια της Ευρώπης «ζωντανεύει» στην τηλεόραση, με τις ευλογίες τεσσάρων μελών της νεότερης γενιάς.
Εφτά ολόκληρους αιώνες μετράει η ζωή των Γκριμάλντι πάνω στον βράχο του Μονακό, του πιο περιλάλητου πριγκιπάτου της Ευρώπης. Η ιστορία τους έχει όλα τα στοιχεία που χρειάζεται ένα καλοδουλεμένο σενάριο για να κρατήσει τον θεατή καρφωμένο μπροστά στην τηλεόρασή του από την πρώτη μέχρι την τελευταία σκηνή: ίντριγκες, δολοπλοκίες, πάθη, έρωτες, σκάνδαλα, κινηματογραφικούς σταρ, ακόμα και την κατάρα μιας Φλαμανδής του 13ου αιώνα να μη βρει ποτέ κανένας Γκριμάλντι ευτυχία στον γάμο του.
Μύθος ή πραγματικότητα, αυτή η κατάρα μάλλον έπιασε, αλλά ας μην προτρέχουμε. Ολες οι απορίες μας θα λυθούν προσεχώς και κατευθείαν από την πηγή. Γιατί σε αντίθεση με το νετφλιξικό «The Crown», που πραγματεύεται τα έργα και τις ημέρες της βρετανικής βασιλικής οικογένειας, μπολιάζοντας την πραγματικότητα με δόσεις μυθοπλασίας προς χάριν της τηλεθέασης, η σειρά ταινιών και τηλεοπτικών εκπομπών που ετοιμάζουν τέσσερα από τα μέλη της νεότερης γενιάς σκοπεύει να πατήσει αποκλειστικά και μόνο σε αληθινά γεγονότα. Ναι, η ζωή των Γκριμάλντι βγαίνει στο φως από τους ίδιους τους Γκριμάλντι πριν προλάβει να το κάνει κάποιος ξένος και φέρει την ιστορία τους στα δικά του μέτρα.
Οι Αντρέα, Πιερ και Μπεατρίς Κασιράγκι και ο Ντιμίτρι Ρασάμ, σύζυγος της Σαρλότ (γιοι, νύφη και γαμπρός της πριγκίπισσας Καρολίνας, αντίστοιχα) αποφάσισαν να σκαλίσουν μέχρι τα τρίσβαθα το οικογενειακό χωράφι και να δραματοποιήσουν μέσω της δικής τους εταιρείας παραγωγής, της Astrea Films, τα γεγονότα και τις στιγμές που καθόρισαν τον οίκο τους. «Η αληθινή ιστορία της δυναστείας των Γκριμάλντι μέσα από τους αιώνες είναι η πιο συναρπαστική που ανακάλυψα ποτέ, κι αυτό χάρη στην πρωτοβουλία του Αντρέα, του Πιερ και της Μπεατρίς», σχολίασε ο Ρασάμ, που ναι μεν μπήκε τελευταίος στην ομάδα, αλλά είναι και εκείνος που θα βάλει την επαγγελματική πείρα του στο project, αφού υπήρξε παραγωγός ταινιών πολύ πριν γίνει πριγκιπικός σύζυγος.
Στόχος της Astrea Films είναι να φωτίσει την οικογενειακή ιστορία από την αρχή της: Από τις 8 Ιανουαρίου 1297 δηλαδή, όταν ένας άρχοντας από τη Γένοβα, ο Φρανσουά Γκριμάλντι, με τη βοήθεια του εξαδέλφου του Ρενιέ, λόρδου του Καν, πέρασαν τις πύλες τού μέχρι τότε γενοβέζικου κάστρου ντυμένοι Φραγκισκανοί μοναχοί και κατέλαβαν τον βράχο του Μονακό, εξ ου και το εθνόσημο του πριγκιπάτου απεικονίζει δύο μοναχούς και ένα ξίφος.
Και παρότι ο Φρανσουά είναι εκείνος που έθεσε τις βάσεις για τη μακροβιότερη βασιλική δυναστεία της Ευρώπης, τελικά ο εξάδερφος Ρενιέ έγινε ο πρίγκιπας του κρατιδίου και οι απόγονοί του εξακολουθούν να ζουν και να βασιλεύουν στο Μονακό. Αυτό περίπου θα είναι το στόρι με άρωμα δολοπλοκίας και εξαπάτησης της πρώτης ταινίας με δόκιμο τίτλο «Monaco: The Rock – Part 1», της οποίας το σενάριο ανέλαβε να κεντήσει η Μάρθα Χίλερ, γνωστή από μεγαλεπήβολες σειρές με βασιλικό περιεχόμενο, όπως το «The Last Kingdom» του BBC που ασχολείται με τον βίο και την πολιτεία του Αλφρέδου του Μεγάλου από τον οίκο των Ουέσεξ.
Στο παιχνίδι θα μπουν και οι εταιρείες παραγωγής Pathé και Chapter 2, καθότι το χρήμα θα πρέπει να ρέει άφθονο για να αποδoθεί σε όλες του τις διαστάσεις το μεγαλείο των Γκριμάλντι, ενώ τα γυρίσματα υπολογίζονται να ξεκινήσουν το 2024, αφού πρώτα η Χίλερ μαστορέψει το σενάριο και βρεθούν και οι ηθοποιοί που θα ενσαρκώσουν τους ρόλους. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε αρκετά χρόνια μέχρι να δούμε δραματοποιημένες τις ζωές των γνωστότερων Γκριμάλντι, αυτών που στολίζουν τα πρωτοσέλιδα τον τελευταίο αιώνα και που στην ουσία ανέδειξαν το πριγκιπάτο σε ένα από τα πιο κοσμοπολίτικα και πολυφωτογραφημένα μέρη του πλανήτη.
Την αρχή για τη νεότερη ιστορία, αυτή που λίγο έως πολύ όλοι γνωρίζουμε, την έκανε ο Ρενιέ Γ’, ο γοητευτικός πρίγκιπας που αναζήτησε τη Σταχτοπούτα του στο Χόλιγουντ και όχι σε κάποιον από τους βασιλικούς ή αριστοκρατικούς οίκους της Ευρώπης. Η Γκρέις Κέλι, εντυπωσιακή καλλονή με λαμπρή κινηματογραφική καριέρα, ένα Οσκαρ και την εύνοια του Χίτσκοκ, ήταν η πρώτη κοινή θνητή που μπήκε ως νύφη στον οίκο των Γκριμάλντι και έδωσε λάμψη και χρώμα στο μέχρι πρότινος μουντό πριγκιπάτο.
Ο γάμος τους, το 1956, είχε θεωρηθεί δικαίως το γεγονός της χρονιάς, με τη νύφη να λάμπει μέσα στο εμβληματικό νυφικό της οσκαροβραβευμένης ενδυματολόγου Ελεν Ρόουζ και με το εκλεκτό guest list να ισορροπεί επιδέξια ανάμεσα στους εκπροσώπους των βασιλικών οίκων και τους κινηματογραφικούς σταρ. Ο τραγικός θάνατος της πριγκίπισσας Γκρέις σε αυτοκινητικό δυστύχημα το 1986 έγραψε τους τίτλους τέλους στο μοντέρνο παραμύθι και επιφόρτισε τα παιδιά της Αλβέρτο, σημερινό ηγέτη του πριγκιπάτου,
Καρολίνα και Στεφανί με το βαρύ καθήκον να κρατήσουν το Μονακό στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας. Και προφανώς τα κατάφεραν, τόσο με τα έργα τους όσο, κυρίως, με τις ημέρες τους: τις νεανικές ασυδοσίες, τα μικροσκανδαλάκια, τα νόθα παιδιά του Αλβέρτου -που τελικά τα αναγνώρισε- και τους γάμους που δεν κατάφεραν να γλιτώσουν από τη βαριά κατάρα της Φλαμανδής – με πιο πρόσφατο δείγμα τη μυστηριώδη ασθένεια της Σαρλίν, συζύγου του Αλβέρτου, που την είχε κρατήσει για μήνες μακριά από το πριγκιπάτο και τα καθήκοντά της τροφοδώντας τις εικασίες για έναν δυστυχισμένο γάμο που μάλλον παραμένει ενεργός μόνο για τα προσχήματα.
Η νεότερη γενιά της δυναστείας, πάντως, δείχνει πιο υγιής και απολύτως αποφασισμένη να αναβιώσει την παλιά λάμψη τού κάπως κουρασμένου πριγκιπάτου. Ο Αντρέα Κασιράγκι, ο μεγαλύτερος γιος της Καρολίνας και τέταρτος στη διαδοχή του θρόνου μετά τα νόμιμα τέκνα του Αλβέρτου και της Σαρλίν, τα δίδυμα Γαβριέλα και Ιάκωβο, επέλεξε σοφά να παντρευτεί την Τατιάνα Σάντο Ντομίνγκο, κοσμική καλλονή και γόνο βαθύπλουτης κολομβιανής οικογένειας.
Ο γάμος τους μετράει ήδη 11 ανέφελα χρόνια, τρία παιδιά και αμέτρητα check-in στα πιο λαμπερά πάρτυ. Η αδερφή του Σαρλότ, υπέρκομψη όπως και η style icon μαμά Καρολίνα, είναι πρέσβειρα της Chanel, επιδέξια ιππέας, όπως κάθε πριγκίπισσα που σέβεται τον τίτλο της, και ευτυχισμένη σύζυγος του Γαλλολιβανέζου Ντιμίτρι Ρασάμ, κινηματογραφικού παραγωγού και γιου της θρυλικής Γαλλίδας σταρ Καρόλ Μπουκέ. Ναι, οι Γκριμάλντι είναι ξεκάθαρα κινηματογραφόφιλοι. Την τετράδα της Astrea Films συμπληρώνουν ο μικρότερος των Κασιράγκι και δεινός ιστιοφόρος Πιερ και η σύζυγός του Μπεατρίς Μπορομέο, δημοσιογράφος και μοντέλο, που προβιβάστηκε από Ιταλίδα αριστοκράτισσα σε Μονεγάσκα πριγκίπισσα.
Η νέα γενιά των Γκριμάλντι συμπληρώνεται από την 23χρονη πριγκίπισσα Αλεξάνδρα, κόρη της Καρολίνας και του τρίτου συζύγου της, πρίγκιπα Ερνστ του Ανόβερου, και τα τρία παιδιά της Στεφανί, τον Λουί και την Πολίν Ντικριέ -από τον πρώτο της βραχύβιο γάμο με τον πρώην σωματοφύλακά της Ντανιέλ Ντικριέ – και την Καμίλ Γκοντλιέμπ, τον καρπό του έρωτά της με τον έτερο σωματοφύλακά της Ζαν-Ρεϊμόν Γκοντλιέμπ. Είναι αλήθεια ότι η Στεφανί ήταν ο μόνιμος πονοκέφαλος του Ρενιέ όταν ήταν στα άγρια -κυριολεκτικά- νιάτα της, αλλά τα τρία παιδιά της δείχνουν να μοιάζουν περισσότερο στην καθωσπρέπει θεία Καρολίνα παρά στην επαναστάτρια μητέρα τους.
Ο Λουί έχει σπουδάσει Οργάνωση και Διαχείριση Αθλητισμού και είναι παντρεμένος με τη Μαρί Σεβαλιέ, κοινή θνητή και πρώην συμφοιτήτριά του, και η Πολίν είναι ανερχόμενη σχεδιάστρια μόδας και ιδρύτρια του brand Alter, μια σειρά ρούχων για ουδέτερο φύλο – εντελώς στο πνεύμα της εποχής της, εν ολίγοις. Οσο για την Καμίλ, είναι διευθύντρια μάρκετινγκ ενός nightclub στο Μόντε Κάρλο και ιδρύτρια του Be Safe Monaco -ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που ευαισθητοποιεί τον κόσμο για τους κινδύνους της οδήγησης σε κατάσταση μέθης- με άμεσους αποδέκτες τους πελάτες του nightclub που διαχειρίζεται.
Πηγή: protothema.gr