Music News

Γίνεται cancel ο Eminem; Έτσι λέει η Gen Z

Guess who’s back, back again, Shady’s back, tell a friend», και κάπως έτσι ξύπνησαν απόλυτα εκστασιασμένοι οι millennials αυτού το κόσμου καθώς o Marshall Mathers ή αν θέλετε το alter ego του, Slim Shady, ή τέλος πάντων, o Eminem έβγαλε καινούργιο άλμπουμ με τίτλο «The Death of Slim Shady» με πρώτο και καλύτερο single το Houdini στο οποίο μιλάει για όλους! Ε, και για να μην τα πολυλογώ, αυτό δεν το βρήκαν σωστό πολλοί εκπρόσωποι της γενιάς Z οι οποίοι απαιτούν στα social media να κάνουμε cancel τον Eminem.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Στις 31 Μαΐου, ο Eminem έβγαλε το πρώτο single από το νέο του άλμπουμ «Houdini» στο οποίο κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα: Diss σε κόσμο, κι όπου λέμε diss, μιλάμε για το χαρακτηριστικότερο πολιτισμικό κομμάτι της ραπ κουλτούρας.

Στο Houdini συμβαίνει το εξής συγκλονιστικό για εμάς τα παιδιά των 90’s που μεγαλώσαμε με τον ράπερ. Για αρχή, το Houdini ξεκινάει με τους στίχους του «Without me» όπου το alter ego του, Slim Shady, κράζει ολόκληρη τη μουσική (και όχι μόνο…) βιομηχανία. Όλα αυτά το 2002. Το άλμπουμ «The Death of Slim Shady» φαίνεται ότι μάλλον θα είναι και το τελευταίο του ράπερ.

Ποιους κάνει diss στο Houdini ο Eminem
Μέσα σε 3 λεπτά και 37 δευτερόλεπτα κάνει diss σε 11 ανθρώπους. Ξεκινάει με πρώτο και καλύτερο τον R. Kelly  «Bumpin’ R. Kelly’s favorite group, the Black Eyed Peas» όπου ο Eminem λέει «Black guy pees», αναφερόμενος σε ένα δικαστήριο του R. Kelly. Στη συνέχεια περιλαμβάνει την Gen Z η οποία δεν είναι η πρώτη φορά που προσπαθεί να κάνει τον Eminem cancel (θα επιστρέψουμε σε αυτό παρακάτω) και αυτοί οι στίχοι είναι η απάντησή του: «My sh*t may not be age-appropriate/but I will hit an 8-year-old in the face with a participation trophy/’cause I have zero doubts, that this whole world’s ’bout to turn into some girl scouts».

Έπειτα κράζει τον μάνατζερ του, Paul ο οποίος γκρινιάζει συνέχεια για το πόσο δύσκολη του κάνει τη ζωή και τη δουλειά του. Και μετά το χοντραίνει λίγο.

«If I was to ask for Megan Thee Stallion if she would collab with me Would I really have a shot at a feat?» (μετάφραση: «Αν ζητούσα από τη Megan Thee Stallion να συνεργαστεί μαζί μου, θα έτρωγα σφαίρα;»). Η αναφορά του σχετίζεται με ένα περιστατικό του 2020, όταν ο Tory Lanez πυροβόλησε τη ράπερ στο πόδι της. Στο Tik Tok τα σχόλια έδωσαν και πήραν με όλα τα σχόλια να κράζουν τον Eminem ότι γελάει με την τραυματική εμπειρία μιας μαύρης γυναίκας.

Το πιο αστείο είναι ότι ενώ έχει αρχίσει στιχουργικούς πολέμους κυριολεκτικά με όποιον έκανε diss στα παιδιά του, στο Houdini το κάνει ο ίδιος, όπως και τον εαυτό του.

Τι σημαίνει, όμως, το κεφάλαιο Eminem

Στιχουργικά το «Houdini» είναι ένα θησαυροφυλάκιο αναφορών για τους αφοσιωμένους θαυμαστές του. Ο Eminem είναι ένας από τους καλύτερους ράπερ όχι επειδή ήταν γλυκούλης και υπεράνω. Είναι ένας από τους καλύτερους ράπερ γιατί όταν σε έπιανε στο στόμα του, η μόνη σου επιλογή ήταν να δεχτείς το diss με ανωτερότητα και να προχωρήσεις τη ζωή σου. Είναι ράπερ, όχι διάκονος. Επιπλέον, μπορεί και υφαίνει αβίαστα στα κομμάτια του προσωπικές του μάχες, όπως αυτή με τον εθισμό, καυστικές κριτικές (όπως στο Houdini όπου κράζει την γενιά της ακύρωσης) και να προσθέτει black χιούμορ (επίσης στο Houdini κάνει diss στα ίδια του τα παιδιά, λέγοντάς τα κακομαθημένα).

Ενώ η μουσική του Eminem ήταν σε μεγάλο βαθμό πολύ σκοτεινή και σοβαρή την τελευταία δεκαετία, το «Houdini» είναι πολύ πιο ανάλαφρο, πιο αστείο και πιο αυτοσαρκαστικό.

Η αλήθεια είναι πως ο κόσμος λαχταρά λίγο αυτή τη νοσταλγία της εποχής Y2K όπου η pop culture ήταν πιο ελεύθερα δημιουργική και -sorry- αλλά τότε γραφόταν κανονική μουσική κι όχι χιλιοακουσμένες ρέπλικες των τραγουδιών των 20’s που κανείς δεν θα θυμάται σε δυο βδομάδες. Για να το πω απλά κι όχι εξυπνακίστικα, θυμάσαι το Wannabe των Spice girls ή το Everybody των Backstreet Boys; Κι όχι μόνο το θυμάσαι αλλά το ακούς ακόμα, όπως και την Britney, τη Shakira, τον Justin Timberlake. Καλή και η Dua Lipa ή η Lizo ή οι BTS αλλά δεν θα θυμάσαι κανένα από τα παλιά τους σε 10-20 χρόνια…

Κάπως έτσι, ο Eminem με το Houdini βγήκε κυριολεκτικά μέσα από μια χρονοπύλη του 2002, αφού όπως είπαμε το τραγούδι είναι ένας φόρος τιμής για το «Without me», το οποίο ανέβηκε στο Νο. 1 σε 15 χώρες. Τα τραγούδια ξεκινούν με το ίδιο ρεφρέν «μάντεψε ποιος είναι πίσω» και ο Eminem μπαίνει στην παλιά του στολή του υπερήρωα Rapboy, ενώ πολλές σκηνές είναι ίδιες. Αυτό ξύπνησε 3 γενιές και για έναν καλλιτέχνη να κρατά αυτή τη δύναμη είναι μεγάλο πράγμα.

Το cancel, του cancel, ω! cancel (και όχι μόνο του Eminem)

Ο Eminem είναι προϊόν της Gen X, μεγάλωσε τους millennials και τώρα κατηγορείται από τους Gen Z για μη πολιτική ορθότητα και φυσικά ό,τι ζορίζει ή δεν αρέσει σε αυτή τη γενιά πρέπει να καταργηθεί. Πρέπει να κάνουμε cancel ανθρώπους, λέξεις, εκφράσεις, συνήθειες, να αλλάξουμε πολιτισμικές και πολιτιστικές συνήθειες, δημιουργώντας ένα περιβάλλον στο οποίο όλοι υποτίθεται ότι θα «συμπεριλαμβάνονται» και θα είναι άνετοι κι ευτυχισμένοι μα στην πραγματικότητα κανείς δεν είναι. Αντίθετα, ο ένας περιμένει το ολίσθημα του άλλου, σαν ένας μικρός σπιούνος που περιμένει να πεις τη λάθος λέξη ή να κοιτάξεις με τον λάθος τρόπο για να σε κάνει cancel.

Βέβαια, τα παιδιά του 2000, και πόσω μάλλον τα παιδιά που μεγάλωσαν από το 2010 και μετά, δεν έχουν ιδέα τι θα πει 90’s και 00’s. Τότε τα σχόλια ήταν σκληρά, ρατσιστικά, η γυναίκα σε πολλές περιπτώσεις αντιμετωπιζόταν υποτιμητικά και σαν αντικείμενο, οπότε στοιχεία αυτής της παλιάς κουλτούρας στη σύγχρονη εποχή δημιουργούν αντιδράσεις.

Αν και φαν του Eminem, γιατί όταν πήγαινα εγώ σχολείο το cool πράγμα δεν ήταν να κάνεις hall στο TikTok, αλλά να ξέρεις να «φτύνεις» όλον τον Eminem, δεν μπορώ να αγνοήσω το γεγονός ότι υπάρχει ένα σκοτεινό στοιχείο στην κληρονομιά του. Τα τραγούδια του προμοτάρουν βίαιο μισογυνισμό και ομοφοβία, απεικονίσεις δολοφονιών, βιασμών και συνεχούς κόντρας που συνεχίστηκαν The Marshall Mathers LP και όχι μόνο.

Η κριτική του Spin το 1999 αποκάλεσε τον Eminem «ωρολογιακή βόμβα θυμού» στην κουλτούρα των λευκών ανδρών.

Ο Eminem είπε στο Rolling Stone το 2000: «Τα παιδιά που ακούνε τη μουσική μου καταλαβαίνουν το αστείο».

Ο Eminem όμως ήταν και από τους πρώτους που μίλησε για θέματα ψυχικής υγείας πριν να γίνει της μόδας. «Stan», το τραγούδι που μιλάει για έναν θαυμαστή του που έδωσε τέλος στη ζωή του και της εγκύου κοπέλας του επειδή ο Marshal δεν του απάντησε σε κανένα από τα γράμματά του. Το τραγούδι τελειώνει με τον Eminem να απολογείται μέσα στην απελπισία του που δεν απάντησε. Επιπλέον, το «Mockingbird» αποτελεί σημαντικό δείγμα της ευαισθησίας του.

Δεν γίνονται έτσι αυτά τα cancel

Οι συγκρούσεις των διαφόρων προσωπικοτήτων του Eminem είχαν κι άλλες ακούσιες συνέπειες. Πολλές είναι οι φορές που ακροδεξιές ομάδες που ταυτίστηκαν με το πρότυπο του ξανθού θυμωμένου άντρα Slim Shady, μια περσόνα που έχει ξεκάθαρα επιλεγεί από τα αμερικάνικα alt-right και τα λευκά εθνικιστικά κινήματα. «Ο Eminem αναφέρεται συχνά σε ακροδεξιούς διαδικτυακούς χώρους», εξηγεί ο Sam de Boise, λέκτορας μουσικολογίας που ειδικεύεται στη ριζοσπαστικοποίηση στο Πανεπιστήμιο Örebro της Σουηδίας.

«Ταυτίζονται επίσης με την ιδιότητα του αουτσάιντερ, πολλοί από αυτούς τους νεαρούς άνδρες βλέπουν τον εαυτό τους να μην έχει κοινωνική δύναμη», συνεχίζει.

Όποιος όμως υποστηρίξει πως ο Eminem δεν έχει προσαρμοστεί και δεν έχει εξελίξει τη μουσική του, πολύ απλά δεν ξέρει για τι πράγμα μιλάει. Εισήγαγε στην pop culture τραγούδια όπως το «Not Affraid» ή τις συνεργασίες του με τη Rihanna, συμπεριλαμβανομένων των Love the Way You Lie και The Monster, όπου μίλησε για την απεξάρτησή του από τα ναρκωτικά και για το πώς αυτό του έδωσε έμπνευση, μίλησε για την κακοποίηση στη σχέση, απαλύνοντας κάπως την σκληρή εικόνα που είχε σχηματίσει η νέα γενιά για εκείνον και την εποχή του.

Αυτό δεν τον εμπόδισε να επιστρέψει στο παλιό του στυλ και πολλές φορές η Gen Z έχει ζητήσει να ακυρωθεί ο Eminem. Αυτή η γνώμη αλλάζει κατά καιρούς, όπως τότε που ζήτησε δημόσια συγγνώμη για το ομοφοβικό του σχόλιο απέναντι στον Tyler, the Creator.

Αυτά τα περιστατικά αποδεικνύουν το πόσο ρευστή και εξελισσόμενη είναι η κοινή γνώμη, ειδικά στη σημερινή διαδικτυακή κουλτούρα της ακύρωσης, που όπως τώρα μπορεί να δημιουργήσει ένα τεράστιο ρήγμα γενεών.

Μεταξύ μας όμως, σαν γνήσιο παιδί των 90s θα παραδεχτώ ότι κάθισα και έγραψα 1400 λέξεις πάνω κάτω για να πω το εξής: Πιο εύκολα θα κάνει cancel ο Eminem τη Gen Z παρά η Gen Z τον  Eminem γιατί «it would feel so empty without him»!

Πηγή: athensvoice.gr

Related posts

Τζον Μπον Τζόβι για την εγχείρηση στις φωνητικές χορδές: ”Είμαι στον δρόμο της ανάρρωσης”

TEO

Σερ: Κατηγορείται για την απαγωγή του γιου της

TEO

Δικαιοσύνη για το έγκλημα της Πύλου: Συναυλία αλληλεγγύης στα γήπεδα μπάσκετ Ρουφ

TEO

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies