Με το δεύτερο solo album της «Desire, I Want To Turn Into You» εκπληρώνει όλες τις υποσχέσεις που έχει δώσει τα τελευταία χρόνια και ανοίγει νέους art pop δρόμους διαφυγής.
Tα indie kids των ’00s ίσως τη γνωρίζουν από το synth-pop duo των Chairlift που έφτιαξε με τον Aaron Pfenning στο πανεπιστήμιο του Κολοράντο το 2007 με σκοπό να γράψουν pop soundtracks για στοιχειωμένα σπίτια. Οι μανιακοί με τις λίστες της χρονιάς θα έπεσαν σίγουρα πάνω στο όνομά της το 2019 όταν το ντεμπούτο solo album της Pang φιγούραρε σε αρκετά top 30 και top 50 αν και σε σχετικά χαμηλά διαζώματα. Κάποια υπερ-nerds της μουσικής και του διαδικτύου ίσως θυμούνται το ψευδώνυμο Ramona Lisa με το οποίο μάλιστα κυκλοφόρησε ένα-δύο albums πριν αποφασίσει να πατήσει σταθερά στη δισκογραφία με το πραγματικό της όνομα. Οι μουσικοί εγκυκλοπαιδιστές Οι fans της Dua Lipa θα τη γνωρίζουν σίγουρα από το support act του ειδώλου τους στην περιοδεία για το «Future Nostalgia». Οι Tiktokers έχουν ντύσει εκατοντάδες βιντεάκια με το Tik Tok hit της «So Hot You ‘re Hurting My Feelings». Το σίγουρο είναι ότι η Caroline Elizabeth Polachek υπάρχει εκεί έξω κυκλοφορώντας μουσική πριν πολλά πουλέν της διεθνούς ποπ με ημερομηνία γέννησης μετά το 1990 και επειδή μερικές φορές το καλό πράγμα αργεί να γίνει έχει έρθει η στιγμή, στα 37 της χρόνια και μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες καλλιτεχνικής σταδιοδρομίας να γίνει ένα πραγματικό pop next best thing της μουσικής βιομηχανίας. Και γιατί όχι;
Το δεύτερο solo album της με την υπογραφή του πλήρους ονόματός της με τον catchy αλλά καθόλα ουσιαστικό τίτλο «Desire, I Want to Turn Into You» είναι το ιδανικό όχημα για αυτόν τον δρόμο προς την κορυφή, ιδιότητα ωστόσο -και εδώ έγκειται η επιτυχία του album- που έρχεται ως παρελκόμενο και όχι ως αυτοσκοπός. Δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς με μία μουσικό που εμπνέεται ουσιαστικά από τα ασυμβίβαστα icons της Fionna Apple και της Bjork, που θέτει την καλλιτεχνική της αυτονομία σε υψηλή προτεραιότητα, που δηλώνει έμπρακτα ότι δεν θέλει σε καμία περίπτωση να ανήκει σε εκείνη τη female pop κατηγορία που καταλήγει κατευθυνόμενη από τις επιθυμίες του fanbase της (κι όποιος κατάλαβε κατάλαβε).
Με αυτή τη φιλοσοφία λοιπόν και το πολύτιμο οπλοστάσιο της συνεπούς εμπειρίας -που μοιραία στερούνται οι νεότερες καλλιτεχνικές τάξεις- η Caroline Polachek ξεκλειδώνει την πόρτα σε ένα momentum που προδιαγράφεται λαμπρό για την ίδια και καθοριστικό για την εισδοχή της στις τάξεις του μαζικού κοινού. Ποπ νέας γενιάς και φουτουριστική indietronica που συνδυάζει την αισθητική της καινοτομίας με τις κλασσικές αναφορές της ποπ τραγουδοποιίας των ’90s, χορωδιακά μέρη στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή, πολυμορφικά anthems έξω από το κουτί («Welcome To My Island»), εθιστικά hooks new age αισθησιασμού («Bunny Is A Rider»), κλεισίματα του ματιού στη latin pop αναβίωση («Sunset»), μια συνεργασία που κάνει πάλι relevant τη Dido σε πακέτο δύο σε ένα με το feature της Grimes («Fly To You») και στιγμές χρυσής ισορροπίας («Blood and Butter»).
Μια άσκηση χρυσής ισορροπίας είναι άλλωστε όλη η παρουσία της Caroline Polachek στο «Desire, I Want to Turn Into You», πάνω σε ένα τόξο που ενώνει με έναν παράδοξο τρόπο την Imogen Heap με τη Janelle Monae, τη Lana Del Rey με την Charli XCX, την Kate Bush με τη Madonna, την οπερατική φωνητική με το Auto Tune, τον mainstream πόθο με τη σοφιστικέ pop, τον 20ό με τον 21ο αιώνα. Η Caroline Polachek με τα ακουστικά στα αυτιά διασχίζει το εξώφυλλο του νέου της album, με το βλέμμα καρφωμένο αποφασιστικά σε αυτόν τον θαυμαστό μουσικό κόσμο που έχει συλλάβει, χαράζοντας νέους δρόμους ποπ διαφυγής προς αυτόν. Κοιτάει εκεί όπου κατευθύνεται και γι’ αυτό είναι ήδη εκεί, καλώντας μας στο ταξίδι της ακρόασης με σιγουριά και αυτοπεποίθηση, τραγουδώντας «Say you wanna show me your place The place is here, the here is inside you». Ας την ακολουθήσουμε.
Πηγή: athensvoice.gr