Τεχνολογία

Αφού το Xbox Series X είναι πιο δυνατό, γιατί πολλά παιχνίδια τρέχουν καλύτερα στο PS5; – Το Digital Foundry απαντά

Όταν η Microsoft αποκάλυψε το Xbox Series X, ξεκίνησε να το διαφημίζει ως τη δυνατότερη κονσόλα της αγοράς. Πράγματι, με 12 teraflops GPU απόδοσης και μέγιστο memory bandwidth 560GB/s, είναι αναμφισβήτητα η ισχυρότερη κονσόλα… στα χαρτιά. Συγκριτικά, το PlayStation 5 διαθέτει 10,23 teraflops GPU απόδοσης και 448GB/s memory bandwidth. Στη σφαίρα του PC gaming, μια τέτοια διαφορά στις προδιαγραφές θα μεταφραζόταν συνήθως σε ένα σημαντικό χάσμα επιδόσεων. Ωστόσο, αυτό δεν συνέβη σε αυτή τη γενιά κονσολών. Οι διαφορές μεταξύ των δύο στις multiplatform κυκλοφορίες είναι ελάχιστες και συχνά περιορίζονται στην λίγο καλύτερη δυναμική ανάλυση που είναι δύσκολο να αντιληφθεί κάποιος με το μάτι. Μάλιστα, πολλά παιχνίδια καταλήγουν να τρέχουν καλύτερα στο PS5!

Αυτό το αίνιγμα έχει προβληματίσει την κοινότητα εδώ και χρόνια. Μετά από συζητήσεις με πολλούς AAA προγραμματιστές υψηλού προφίλ λοιπόν, οι εμπειρόγμονες του Digital Foundry έρχονται τώρα να αποκαλύψουν τι πραγματικά συμβαίνει.

Τι εξηγεί επομένως αυτή την ανατροπή όσον αφορά τη δύναμη των κονσολών της τρέχουσας γενιάς; Σύμφωνα με το Digital Foundry υπάρχουν τρείς βασικοί λόγοι. Ο πρώτος είναι η διάταξη διαχωρισμένης μνήμης του Xbox Series X, αφού η κονσόλα έχει δύο pools μνήμης, με διαφορετικές ταχύτητες για τη “γρήγορη” και την “αργή” μνήμη, κάτι ενδέχεται να επηρεάζει την απόδοσή του. Ωστόσο, ο κύριος λόγος που αναφέρουν οι προγραμματιστές είναι η αποτελεσματικότητα του περιβάλλοντος ανάπτυξης της Sony. Σύμφωνα με αρκετούς AAA προγραμματιστές, ο GPU compiler του PlayStation είναι σημαντικά πιο αποδοτικός από αυτόν της Microsoft, επιτρέποντας την καλύτερη αξιοποίηση του hardware της κονσόλας. Επιπλέον, η πρόσβαση σε API χαμηλότερου επιπέδου στο PlayStation 5 επιτρέπει στους προγραμματιστές να εξάγουν και την τελευταία σταγόνα απόδοσης που μπορεί να προσφέρει το σύστημα. Στην περίπτωση του Xbox, το DirectX, το οποίο είναι ένα κοινό API για το Xbox και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, φαίνεται πως έχει καταδικάσει τις κονσόλες για χάρη της συμβατότητας.

Ο τελευταίος παράγοντας είναι ο ίδιος σχεδιασμός της GPU του PlayStation 5. Παρά το γεγονός ότι διαθέτει λιγότερες υπολογιστικές μονάδες από το Xbox Series X, η GPU του PlayStation 5 λειτουργεί με πολύ υψηλότερη ταχύτητα ρολογιού, ολοκληρώνοντας ορισμένες εργασίες ταχύτερα, κάτι που όπως αποδείχθηκε είναι καλύτερο για τις σύγχρονες μηχανές γραφικών. Αυτό το πλεονέκτημα, σε συνδυασμό με τον πολύ πιο αποδοτικό GPU compiler και τα API χαμηλότερου επιπέδου, επιτρέπει στο PlayStation 5 να φτάσει ή και να ξεπεράσει μερικές φορές το Xbox Series X σε επιδόσεις.

Για περισσότερα, μπορείτε να παρακολουθήσετε την σχετική συζήτηση που έλαβε χώρα στο πιο πρόσφατο επεισόδιο του σόου DF Direct Weekly, μέσα από τον player εδώ.

Πηγή: unboxholics.com

Related posts

Η Samsung ανακοίνωσε τις νέες Odyssey OLED οθόνες της

TEO

Η Samsung θα φέρει στα Galaxy smartphones ένα νέο τρόπο εμφάνισης της ώρας

TEO

Google Chrome: Προστέθηκε νέα λειτουργία για να τον φέρετε στα μέτρα σας

TEO

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies