Η τελευταία οικονομική αναφορά της Microsoft για το δεύτερο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2025 αποκάλυψε ότι η δραματική πτώση στις πωλήσεις του Xbox hardware συνεχίζεται, επισκιάζοντας τις υπόλοιπες επιτυχίες της εταιρείας στον τομέα του gaming.
Παρότι η Microsoft κατατάχθηκε ως ο κορυφαίος publisher παιχνιδιών παγκοσμίως τον περασμένο μήνα και σημείωσε ρεκόρ σε πλατφόρμες όπως το Xbox Cloud Gaming και το Game Pass, το gaming τμήμα της είδε τα συνολικά του έσοδα να μειώνονται κατά 7%. Ο βασικός λόγος; Μια εντυπωσιακή μείωση 29% στα έσοδα από το Xbox hardware, καθώς οι πωλήσεις κονσολών κατρακύλησαν.
Παρόλο που ο CEO Satya Nadella τόνισε επιτυχίες όπως το Call of Duty: Black Ops 6, που αναδείχθηκε το πιο επιτυχημένο παιχνίδι σε πωλήσεις τόσο στο Xbox όσο και στο PlayStation, καθώς και το ισχυρό launch του Indiana Jones and the Great Circle, οι συνολικοί αριθμοί αποκαλύπτουν μια ανησυχητική εικόνα. Τα έσοδα από το gaming μειώθηκαν κατά 530 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, γεγονός που υποδηλώνει ότι η όποια ανάπτυξη στο λογισμικό και τις συνδρομές δεν είναι αρκετή για να αντισταθμίσει τις απώλειες από τις πωλήσεις του hardware. Τα έσοδα από το περιεχόμενο του Xbox και τις υπηρεσίες αυξήθηκαν μόλις 2%, μια μέτρια άνοδος που προήλθε κυρίως από την ανάπτυξη του Game Pass.
Φυσικά, η μείωση στις πωλήσεις των Xbox κονσολών δεν αποτελεί καινούργιο φαινόμενο. Η τάση αυτή συνεχίζεται για αρκετά τρίμηνα, οδηγώντας σε εικασίες σχετικά με το μέλλον του hardware της Microsoft. Καθώς η εταιρεία προωθεί όλο και περισσότερο μια multiplatform στρατηγική, φέρνοντας τα παιχνίδια της και σε PlayStation και Nintendo συστήματα, ορισμένοι παίκτες ενδέχεται να μην βρίσκουν πλέον λόγο να αγοράσουν Xbox κονσόλα. Παρόλα αυτά, η ηγεσία της Microsoft επιμένει ότι το hardware θα παραμείνει σημαντικός πυλώνας, με τον επικεφαλής του Xbox, Phil Spencer, να υπογραμμίζει τη σημασία της καινοτομίας στον σχεδιασμό των κονσολών, αντί των αποκλειστικών τίτλων ως βασικό πλεονέκτημα.
Η αλλαγή στρατηγικής της Microsoft στον χώρο του gaming, με αποκορύφωμα την εξαγορά-μαμούθ της Activision Blizzard ύψους 75,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, δείχνει μια μακροπρόθεσμη προσέγγιση που επικεντρώνεται στις υπηρεσίες, το cloud gaming και τις multiplatform κυκλοφορίες. Ωστόσο, η δραματική μείωση στα έσοδα από το hardware εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη βιωσιμότητα του Xbox ως αυτόνομης κονσόλας.
Πηγή: unboxholics.com